Saturday, September 5, 2009

Tolonglah berhati-hati yer...!!!

Dua gambar ini sudah cukup untuk menjelaskan apa yang aku saksikan ketika hendak ke bazar Ramadhan pada petang Khamis 3 September 2009 di Taman Pinggiran Putra, Seri Kembangan. Kejadian berlaku beberapa jam sebelum aku tiba di situ, dan sangat hampir dengan tapak bazar.

Menurut saksi kejadian iaitu beberapa peniaga bazar yang sampai awal lebih kurang jam 3 petang, kereta Proton Saga ini yang dipandu seorang lelaki berbangsa Cina melintasi jalan ini (atau mungkin cuba buat u-turn) mungkin tanpa melihat dahulu kenderaan yang datang dari arah jalan yang hendak dilintasi, dirempuh oleh sebuah Honda CRV yang dipandu dua lelaki Arab.

Aku dapat lihat kesan darah dalam kereta proton saga ni di tempat duduk pemandu. Honda CRV sudah tiada di tempat kejadian, cuma tinggal emblem 'H' yang pecah di atas jalan. Saksi mengatakan dua lelaki Arab itu tidak cedera tetapi lelaki Cina yang memandu saga malang ini terpaksa dipapah keluar dan dibawa pergi menaiki ambulans.

Iktibar kepada kita semua - jangan memandu sambil lewa! Tumpukan perhatian, ikutilah undang-undang. Jangan buat jalan tu macam takde orang lain yang nak lalu. Lagi-lagi nak balik raya ni nanti. Nauzubillah, moga Allah jauhi kita dari kemalangan & keburukan...Amin.

1 comment:

Anonymous said...

hoho... iyer.. saya akan berhati2 di jalan raya ... ;p