Wednesday, May 6, 2009

Hadapi Dengan Senyuman :)

Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi
Biar terjadi .
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua...
Kan baik baik saja

Bila ketetapan tuhan
Sudah ditetapkan
Tetaplah sudah .
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

Relakanlah saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang

-Dewa-

Sesuatu telah berlaku dalam kehidupan aku baru-baru ini. Aku bersyukur, redha dan gembira, walaupun jauh di lubuk hati, hanya Allah yang tahu. Apa pun yang terjadi, baik atau buruk, pada aku ada sebab-musabab serta hikmahnya yang terselindung. Cuma aku harap kepada pihak-pihak yang terlibat, especially FFAR, sekiranya membaca tulisan aku ini, ingatlah, silaturrahim itu tiada nilai galang gantinya. Nilainya pada aku lebih tinggi dari cinta semata. Sesungguhnya wang tidak dapat membeli ketenangan. Namun dengan silaturrahim yang baik, ketenangan insya-Allah akan dapat dicapai. Maka marilah kita kekalkan silaturrahim ini. Wassalam.


1 comment:

Warnawanie said...

tetiba teringat cd lagu dewa kitorang bg hadiah dulu :)