Thursday, October 29, 2009

Food & Presentation

Hari ni aku ke sebuah rangkaian restoran yang begitu popular di Malaysia untuk menjamu selera pukul 3 petang di Taman Equine. Terletak di sebuah pusat membeli-belah yang popular juga, selera aku masa tu cuma nak makan yang ringkas-ringkas sahaja. Maka aku pesan lah set seperti yang tertera di atas ini. Antara pukul 3-6pm, ada set snek RM7.80 jadi aku tak lepaskan peluang lah.

Apa yang aku kurang puas hati, bukanlah kerana perkhidmatannya lambat ke, atau makanan tak sedap ke, dan bukan juga makanan sejuk. Cuba tengok gambar tu betul-betul, rasanya ada yang tak kena ke tidak? Gambar ni aku ambil ketika pesanan baru sampai dan aku belum sentuh apa-apa pun lagi. Tapi cuba lihat betul-betul bekas yang diisi dengan mayonis tu. Cantik ke? Macam seolah-olah penyedianya mencedok mayo tu dengan jari je kan?

Nyaris-nyaris aku hilang selera. Dah la pelayannya mungkin kerana dah penat ke masa lunch hour sebelum tu, senyum pun susah sangat, dapat pulak hidangan yang indah betul. Wahai Pizza Hut di Jusco Equine, tolonglah perihatin sikit. Bukan hanya enak & cepat je penting, macam mana makanan tu dihidang pun janganlah selekeh sangat. Iktibar juga untuk peniaga-peniaga makanan yang lain!

1 comment:

Where's_my_penny? said...

Memang tak patut .. kalau dari segi presentation I rate it a mere 3/10. When I waited tables in the U.S, the mayonnaise was definitely headed to the dish-washer line, and not the diner's table. However, on behalf of the F&B manpower that have continued to oblige and please our grumbling tummies complaisantly, maybe she was having a REALLY bad day ..

~ kalau dah lapar, belasah jek :)