Monday, April 14, 2008

Genius vs Streetsmart - Sufiah Yusof vs Yusri Yusoff


Sufiah Yusof aka Shilpa Lee (born 1985) is a prostitute and former math prodigy from Britain.

The administration of former Malaysian Prime Minister Dr Mahathir Mohamad had viewed Sufiah as the perfect eugenics ideal, in contrast to the Malay Dilemma of genetic shortcomings.


*This excerpt is taken from Wikipedia, whilst her picture is taken from - you'll find it everywhere!

(halo halo...nak order cik sufiah sebungkus ek. hantar kat alamat biasalah. bai...tengsss)

Jadi, apa kena mengena dengan tajuk blogpost ni? Takde langsung kot...

Persoalannya kini, adakah anda perlu menjadi seorang genius untuk berjaya, dan adakah jika anda seorang genius, ianya akan menjamin bahawa anda pasti menjadi insan yang berjaya?

Bergantung kepada apa yang anda ukur sebagai satu kejayaan. Jika wang menjadi pengukur kejayaan, Cik Sufiah ni pun dikira berjaya, kerana satu malam aje berapa banyak wang dia boleh dapat! Itu kalau seorang pelanggan....satu malam. Cuba kira jumlah pendapatan dia sebulan? Fuhh...mmg berjaya giler!

Kejayaan bukan sekadar wang. Tapi kejayaan tanpa wang pun takde maknenyer. Macam mana nak berjaya menunaikan Haji atau Umrah sekalipun, jika tiada wang? Nak dapatkan wang tanpa ilmu pun boleh, tapi nak bercucuk tanam pun perlu ilmu.

Jadi, apa kata kita tambah ilmu, tambah wang, dengan cara yang halal dan berkat? Sila rujuk post-post saya sebelum ini, terdapat pelbagai cara yang telah saya sarankan untuk anda semua. Semoga berjaya! (tak pun tengok links yang ada kt sebelah tu, atau klik di sini: ETDP)

p/s: Jgn marah ye...kepada siapa2 yang dok mencari gambar atau cerita cik sufiah kita ni, tersesat plak ke sini, baik kita cari ilmu yang lebih bermanfaat, yang boleh mendatangkan hasil...


video

Hah...nak sangat...amik le tengok! Open at your own risk okay...

No comments: