Monday, April 21, 2008

Petua Nak Tahan Lama

Sesuai untuk yang dah berkeluarga mahupun yang masih solo.......Ewah ewah ewah... korang suka betul kalau bab-bab nak tahan lama nie, ya? Kat bawah nie ada petua untuk 'tahan lama'. grrrrr.

KELAPA PARUT
Untuk lebih tahan lama selama 2tahun.Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja.Gunakan sebelah pada 31 December2003. Dan sebelah lagipada 1 January 2004. Wah...tahansampai 2 tahun kan?

NASI/LAUK
Biar tahan lebih lama, Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria.Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS
Kalau untuk lebih 'tahan lama', Bayarle zakat utk barang kemas tu atau pakai saja. Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayarzakat. Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha haa...

PAKAIAN.
Nak tahan lama Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat, elak guna washing machine. Jangan jemur bawah mentari terik, elak guna bleach. Jangan bawa mandi kat beach. Gantung bila disimpan. Cuci guna air jeram/hujan. Jangan bagi pinjam kat kawan!!!.Kalau nak tahan lagi lama PINJAMLAH BAJU MEMBER...BAJU SENDIRI SIMPAN.

KERETA
Nak tahan lama. Lepas beli, simpan kat garaj. tutupelok2. janganbagi angin masuk. jangan bagi abuk masuk. jangan bagi wap air masuk. bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan lama.

KENYANG
Kalau nak tahan lama,Sebelum makan - baca bismillallah, doa sebelum makan dan doa Akhir makan - doa dan ucap alhamdullillah...

UMUR
Umur nak tahan lama? Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah dan jangan merokok!!! (bukan sebab rokok tu bahaya tapi bazirkan duit saja, kalau duit tak ada banyakkan lagi masalah).

ROKOK
Rokok nak tahan lama? Jangan hisapplah......!!!!, letak atas meja dan pandang saja.
P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...sendiri mau ingat hahaaa....

TIDUR
Nak tahan lama tak tidur malam, Rajin-rajinlah tidur siang.

HUBUNGAN
Bertahan lama dalam persahabatan/hubungan, Jujur dan ikhlas je!!!!

Last word:SELAMAT BERTAHAN LAMA..................sentiasa terbuka dan rasional.

Nak tahan LAMA?? bEARAPA lama mau..1jam, 2 jam,4-5 jam,, .. senang saja..ini dia SUPEEEERR POWEEEEERRR..(EEEiiiiii..rumah bersinar-sinarr) slamat mencuba!

video

No comments: