Friday, April 18, 2008

Protect Your Private Moments

* Maaf, tiada audio dalam klip di atas, sekadar untuk melindungi sebahagian je dari privacy si pelakon comel inih... (dia dok joget mengikut rentak lagu 'sway', so imagine sendiri lah!)

Hmm...mesti ramai jantan yang suka nak tengok video nih. Aku tau, sebab aku pun suka...hahaha! Nak buat camne, awek tu cun kan? Yang perempuan mungkin rasa malu. Adakah aku mengeksploitasikan wanita ini? Mungkin ya. Mungkin aku eksploit untuk menarik perhatian kalian untuk terus membaca apa yang aku bakal utarakan, tapi itu bukan tujuan sebenar aku.

Adakah gadis ini dengan sengaja menyebarkan videonya yang sangat mengghairahkan ini sendiri? Mungkin dia seorang exhibitionist, merasa bangga dan teruja bila ada orang lain suka menonton dirinya. Atau kawannya si perakam hendak menganiaya dirinya? Anyway, aku yakin, video yang dirakam oleh rakan sebiliknya ini sendiri dengan menggunakan henpon tersebar secara tidak sengaja. Mungkin henponnya dicuri, maka si pencuri seperti biasa (lagi2 kalau tau benda tu milik aweks) akan browse tru all the files. Maka terjumpalah video klip nan malang ini.

Atau mungkin ianya sudahpun dipindah-turunkan ke PC, tetapi seperti biasa ada je lah tangan2 gatal yang menggodek, menggodam dan sebagainya. Malang dan memalukan sungguh. Dlm yg dipaparkan ni, baru sikit saje tunjuknye. Mungkin kalau kepada non-muslim, ni takde apa-apa sgt. Letak kat YouTube pun lepas ni. Tapi, ada berlambak lagi yang jauh lebih hebat, menjolok mata, menjolok sarang tebuan dan yang seumpamanya! Kenapa semua ni boleh terlepas? Padahal mereka merakam memang untuk simpanan peribadi. Kalau nak sebar sendiri baik dia buat bisnes, buat duit jual, mcm encik pramugara terlampau tu kan...

Ini semua kerana kejahilan. Satu kejahilan, sapa la suruh rakam aksi2 macam tu. Dah tau rakam, tak tau plak nak simpan elok2, ha...tu kejahilan kedua. Kat sini, saya nak tolong anda semua elakkan kejahilan kedua tu dari berlaku. Baik di dalam handphone (rujuk post saya sebelum ini bertajuk Yuzray's Life & Biz: mobile phone customization - softwares and applications) memang ada software untuk 'encrypt' data sebegini dan hanya anda yang tahu passwordnyer sahaja boleh mengakses atau 'decrypt'. Sama juga di dalam PC, ada software dan caranya. Anda cuma perlu tahu caranya.

Jadi, kepada anda yang ingin melindungi data peribadi daripada dicuri, diakses, atau lebih malang disebar, dan kalau malas pula nak cari dan belajar sendiri bagaimana, disitulah khidmat saya ditawarkan. Baik untuk data di dalam PC maupun di dalam handphone sekalipun. Hubungi saya, harga perkhidmatan amat berpatutan, berbanding malu yang mungkin terpaksa anda tanggung seumur hidup! You know the number to call: 014-3653525

No comments: